Crowdfunding bijenstal
-
- Imker sinds: 1968
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): Ligustica P en F1 F2
- Contacteer:
Crowdfunding bijenstal
Bij deze een filmpje https://www.youtube.com/watch?v=Kb42sRqusM4
Enkele foto's van de bijenstal waarvan ik gebruik mag maken.
Vriendelijke groet,
Roel
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Re: Crowdfunding bijenstal
Wat een prachtige stal!
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Heel erg mooi!
-
- Contacteer:
Roggebotstaete meet 50 ha die bestaat open veld en enkele stukjes bos en vijvers het gebied ligt naast Boomkwekerij Tonsel en in de bossen van Roggebotzand.
De lijst van veldbloemen zal ik aan moeten aanvragen helaas ben ik die kwijt geraakt er staan verschillende soorten klaver, nu staat de korenbloem volop te bloeien
en wilde witlof, de bloeitijd van de bloemen is van maart t/m half juli daarna wordt er een keer gemaaid.
In het vroege voorjaar is er de kornoelje en de grove wilg wat later de schietwilg ook veel prunus soorten, meidoorn, esdoorn, duindoorn, acacia, nu de lindeboom
en braam, de honderden kastanje bomen zijn steriel.
De vlindertuin is net ingezaaid even wachten wat de opkomst zal zijn.
Langs het Ketelmeer staat wilgenroosje en leverkruit daarna is het over met de dracht.
Vr. groet, Roel
-
- Contacteer:
Roggebotstaete biedt meer dan een mono cultuur voor de bijen.
Een planten lijst inventaris uitgevoerd door mvr. L. Thijssen.
Rode lijst soorten en beschermde planten :welriekende agrimonie, wondklaver,zwanenbloem,prachtklokje,akkerklokje,
grasklokje,gele kornoelje,bredewespenorchis,wilde marjolein,veld salie, kleine pimpernel.
Andere veldbloemen en kruiden:
Slangenkruit,gewoon duizendblad,zeven blad, bijvoet,knoopkruid,akkeerhoornbloem,wilde cichorei,groot en klein streepzaad,peen, steenanjer,canadese fijnstraal,glad walstro,zachte ooievaarsbek,gewoon biggenkruid,jacobskruiskruid,
beemdkruid,margriet,moerasrolklaver,grote wederik,schijfkamille,hopklaver,witte honigklaver,middelste teunisbloem,
tuinisbloem,smalle en grote en ruige weegbree,gewone brunel,scherpe en kruipende boterbloem,kleine ratelaar,ridder en
krulzuring,veldsalie,blaassilene, gewone raket,boerenwormkruid,paardenbloem,klein thijm,morgenster,hazepootje,
kleine klaver,basterd rode en witte klaver.
De honing die ik hiervan oogst is geweldig van smaak.
Gr. Roel
Een planten lijst inventaris uitgevoerd door mvr. L. Thijssen.
Rode lijst soorten en beschermde planten :welriekende agrimonie, wondklaver,zwanenbloem,prachtklokje,akkerklokje,
grasklokje,gele kornoelje,bredewespenorchis,wilde marjolein,veld salie, kleine pimpernel.
Andere veldbloemen en kruiden:
Slangenkruit,gewoon duizendblad,zeven blad, bijvoet,knoopkruid,akkeerhoornbloem,wilde cichorei,groot en klein streepzaad,peen, steenanjer,canadese fijnstraal,glad walstro,zachte ooievaarsbek,gewoon biggenkruid,jacobskruiskruid,
beemdkruid,margriet,moerasrolklaver,grote wederik,schijfkamille,hopklaver,witte honigklaver,middelste teunisbloem,
tuinisbloem,smalle en grote en ruige weegbree,gewone brunel,scherpe en kruipende boterbloem,kleine ratelaar,ridder en
krulzuring,veldsalie,blaassilene, gewone raket,boerenwormkruid,paardenbloem,klein thijm,morgenster,hazepootje,
kleine klaver,basterd rode en witte klaver.
De honing die ik hiervan oogst is geweldig van smaak.
Gr. Roel
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Buckfast koninginnenteelt
- Contacteer:
Heel erg mooi Roel,
je hebt wel lekker veel ruimte in je stal.
Is daar geen mogelijkheid voor mij om er in het seizoen wat nieuwe volkjes neer te zetten voor 3 weken.
Ik heb het dit jaar in mij eigen stal gedaan maar die volkjes vliegen bijna allemaal af en dan moet je r weer nieuwe bijen bijdoen enz.
Het gaat dus om kleine volkjes met een nieuwe koningin.
je hebt wel lekker veel ruimte in je stal.
Is daar geen mogelijkheid voor mij om er in het seizoen wat nieuwe volkjes neer te zetten voor 3 weken.
Ik heb het dit jaar in mij eigen stal gedaan maar die volkjes vliegen bijna allemaal af en dan moet je r weer nieuwe bijen bijdoen enz.
Het gaat dus om kleine volkjes met een nieuwe koningin.
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior
Ferry Bantjes senior
-
- Contacteer:
Intussen is de stal bijna bezet met kasten en korven er is weinig ruimte over en er komen nog 4 korven bij dit jaar.FerryB schreef:je hebt wel lekker veel ruimte in je stal.
De stichting Roggebotstaete is eigenaar van de stal en van het terrein en hebben 2 imkers gevraagd daar bijen te houden .
Ik heb daar verder geen bevoegdheden, toch kan ik wel helpen om een staanplek bij Dronten in het Wisentbos zelf sta ik daar ook met bijen.
Miss is dat een oplossing, tevens een prima drachtgebied.
Gr.Roel
-
- Contacteer:
Intussen is de bijenstal bevolkt met meer volken , het was vandaag een mooie vliegdag.
Groet,Roel
Groet,Roel