bijengiftherapie en de ziekte van Lyme

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Plaats reactie
hanita
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 02 feb 2004, 14:23
Locatie: Netherlands
Contacteer:

bijengiftherapie en de ziekte van Lyme

Bericht door hanita »

Hallo allemaal,

Zeer geinteresseerd heb ik jullie website en forum bekeken. Ik kwam hier terecht vanwege de pilot in het nieuws van het AZG en de MS patienten. De ziekte van Lyme (tekenbeetziekte)heeft raakvlakken met MS. Mensen lijden aan chronische vermoeidheid, gewrichtspijnen, neurologische verschijnselen als dubbel zien, oorsuizen, tintelingen, plaatselijke verlammingsverschijnselen, incontinentie, verwardheid. De bacterie kan zich verschuilen en van tijd tot tijd weer de kop opsteken, er is zelf risico dat hij zich in het hart nestelt.
Mijn eerste gedacht was eigenlijk, "wat door een beestje ontstaat, kan vast door een beestje verholpen worden".
Bij mijn man is Lyme geconstateerd in een chronische vorm (moet reeds jaren aanwezig zijn) en we wilden gaan experimenteren met bijengif. We wilden eigenlijk de capsules gebruiken maar mijn vraag is "waarom wordt er echt gestoken door de bijen bij de ms patienten, wat is de meerwaarde?"
Als we capsules gaan gebruiken is er dan een richtlijn voor de dosering?

Groet,
Hanita
piml
Berichten: 250
Lid geworden op: wo 03 apr 2002, 10:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bijengiftherapie en de ziekte van Lyme

Bericht door piml »

Dag Hanita,

Enige tijd geleden stond ook een stukje tekst op het forum over bijensteken bij de ziekte van lyme. Die mensen haalden het gif uit Canada, waarna het via een injectie in het lichaam werd gespoten. Het mooiste is wanneer je bijen bij een imker uit de buurt kan halen. In de Duitse literatuur las ik onlangs dat het gif op bepaalde acupunctuur-punten van het lichaam dient te worden toegediend. Zelf voorzie ik een groot aantal mensen van bijen. Allereerst dient er via een test te worden gekeken of je allergisch voor bijengif bent. Alternatieven voor bijen zijn inderdaad capsules (een cap. is een bijensteek) en zalf met bijengif. Indien je meer info nodig hebt, kun je mij mailen: pim.lemmers@rtvnh.nl

Groeten,

Pim Lemmers
ricmarga
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 04 apr 2004, 16:18
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: bijengiftherapie en de ziekte van Lyme

Bericht door ricmarga »

piml schreef:
Dag Hanita,

Enige tijd geleden stond ook een stukje tekst op het forum over bijensteken bij de ziekte van lyme. Die mensen haalden het gif uit Canada, waarna het via een injectie in het lichaam werd gespoten. Het mooiste is wanneer je bijen bij een imker uit de buurt kan halen. In de Duitse literatuur las ik onlangs dat het gif op bepaalde acupunctuur-punten van het lichaam dient te worden toegediend. Zelf voorzie ik een groot aantal mensen van bijen. Allereerst dient er via een test te worden gekeken of je allergisch voor bijengif bent. Alternatieven voor bijen zijn inderdaad capsules (een cap. is een bijensteek) en zalf met bijengif. Indien je meer info nodig hebt, kun je mij mailen: pim.lemmers@rtvnh.nl

Groeten,

Pim Lemmers
Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bijengiftherapie en de ziekte van Lyme

Bericht door Oude Essink »

onderwerp bijengifmedikatie uit de Rubriek "bijenziekten" plaats ik hieronder; dan staat het bijeen; het betreft een discussie tussen Hanita en Frans van Tongeren

tekst Hanita

Hallo,

We willen graag beginnen met de bijengif medicatie bij de ziekte van Lyme, maar wat zou een goeie medicatie zijn? 3 maal daags 2 capsules bijv?
Ter informatie: De ziekte heeft raakvlakken met ms en reuma. Het is een bacterie de spirocheet die zich bij tijd en wijlen inkapselt en dan weer actief wordt.
Voor meer info zie http://www.lymenet.nl of http://www.teekcare.nl
Ik hoop van jullie goed advies te kunnen krijgen

vriendelijke groet Hanita





FvT 18-2

Dag Hanita,
Teekcare.nl is een prachtige site voor Lymepatienten.
Zelf leed/lijd ik ook onder de borreliabacterie.
Ik kreeg (en heb nog) spraakstoornis en ben zeven maanden geleden behandeld met rocephin (21x)
-
Zelf ben ik imker en dan word je natuurlijk wel eens gestoken. Niet zo waanzinnig veel als MS patienten (3x20 steken per week).
Nu heb ik geen last van gewrichtspijn of vermoeidheid in extreme mate.
Misschien komt dat door die bijensteken zo af en toe; toch is de aanpak van de ziekte helaas nog wat 'natte vingerwerk' De neuroloog die mij behandeld heeft, stak zijn vinger in de mond en..in de lucht.
Je schrijft:
Het is een bacterie de spirocheet die zich bij tijd en wijlen inkapselt en dan weer actief wordt.
Het zou ook kunnen zijn dat de patient last krijgt van zijn eigen imuunsysteem. Eigen witte bloedlichaampjes kunnen eigen lichaamscellen te lijf gaan die op borrelia gelijken. De Klerck noemt dat moleculaire mimicry
Een medicijn zou een spulletje moeten zijn dat die de eigen bloedlichaampjes tot de orde moet roepen.
Als dat zo is , zal de bacterie gewoon niet meer aanwezig hoeven te zijn.
Maar ja..., ik steek mijn natte vingertje maar op.

Hanita

Hoi Frans,
Leuke theorie (L. de Clerck beschrijft jouw theorie op http://users.pandora.be/zeldzame.ziekte ... e.htm#LYME) maar helaas gaat ie niet op naar wat ik ondertussen begrijp uit alle info die ik heb kunnen vinden. Uit onderzoek is gebleken dat de spirocheet zich inkapselt en weer de kop opsteekt bij bijv. verminderde weerstand. De meeste mensen genezen niet definitief van een (Nederlandse, korte, lage gedoseerde) antibioticakuur. In jouw geval zou je dus echt kunnen denken dat de bijen je geholpen hebben. Ik vind het zelf een beetje moeilijk uit te leggen hoe het eigenlijk zit met lyme, maar op http://www.lymenet.nl kun je vinden wat ik bedoel. Er zijn veel misverstanden over lyme en de medische wereld van Nederland(Europa) denk de wijsheid in pacht te hebben terwijl dat dus niet zo blijkt te zijn. De Nederlandse testen als Elisa en Western blot zijn bijzonder onbetrouwbaar en als je een negatieve uitslag krijgt zegt dat helemaal niets over het wel of geen lyme hebben. Er zijn veel mensen met chronische lyme waarbij in het bloed niets aantoonbaar is.
Hoe lang geleden is het dat jij besmet bent geweest? En had jij een arts die kennis had van Lyme?
groetjes Hanita


FvT

Hai Hanita,
Je schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat de spirocheet zich inkapselt en weer de kop opsteekt bij bijv. verminderde weerstand.
Dat zou wellicht verklaren waarom je meer last van je mankement krijgt als je teveel inspanning hebt geleverd. Wellicht is je eigen afweersysteem dan ook minder alert geworden.
Wel probeer ik de zenuwen die zijn aangetast te activeren. Ik krijg nu elke week logopedie (met opdrachten) en ik jongleer dagelijks met drie ballen. Dat schijnt ook goed voor je 'telefoonkabeltjes' in je hoofd te zijn. (Ook op het imkerforum schrijf ik af en toe wat zenuwstimulerende, plagerige stukjes; vooral Oes is daar heel blij mee!)
In maart kreeg ik moeite met spreken; een beroerte leek me niet waarschijnlijk. Het barst hier van de teken (dit jaar al tien verwijderd) en een mogelijke verlamming van de gezichtsspieren zou ermee te maken kunnen hebben. Dat heb ik voorzichtig gesuggereerd bij de huisarts (die man is nu helaas overspannen). In mijn bloed bleken anti-lichamen aanwezig te zijn, maar op een lezing in het auditorium in het Deventer ziekenhuis waar drie neurologen en een laborant de mensen toespraken, hoorde ik dat die anti-stoffen zichtbaar kunnen blijven vanaf twee weken tot...15 jaar!
Maar goed.. ik leef nog en hoop wat langer dan de borrelia-burgdorferi !

Hanita

Hoi Frans,

Het is begrijp ik nog vrij kort geleden dat je besmet bent, althans korter dan een jaar?
Wat het bloedonderzoek betreft, daar is veel onduidelijk over. De bestaande testen zijn niet betrouwbaar, de Elisa en de western Blot geven soms vals negatieve of positieve resultaten, kortom je kunt daar geen peil op trekken. Een Amerikaans website over de ziekte van Lyme beschrijft het duidelijker:
http://www.lyme.org/otherdis/ld_diagnosis.html
Diagnose is niet te doen n.a.v bloedonderzoek maar n.a.v de symptomen.
Heb je nog op http://www.lymenet.nl gekeken?
We willen proberen de medici wakker te schudden waar het de zikete van Lyme aangaat. Van de huidige behandelwijze en diagnostesering klopt niets.

Hanita
Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: bijengiftherapie en de ziekte van Lyme

Bericht door Frans vanTongeren »

Dag Hanita,
Nadere analyse via stroomschokjes, naaldinjecties, rontgefoto's en bloedonderzoek heeft aangetoond dat ik ongeneselijk ziek blijk te zijn.
De spraakstoornis wordt niet veroorzaakt door de ziekte van Lyme; ik blijk A.L.S. te hebben, waar 250 personen per jaar mee te maken krijgen.
De zenuwcellen in de hersensschors breken af en dat proces blijkt niet te stoppen te kunnen worden. Je eindigt als een wrak.
Het bericht werkte op me in als een mokerslag; maar doorgaan zal ik wel !
De toekomst komt versneld dichterbij; 'pluk de dag' wordt mijn devies.
http://ziekenhuis.medicalmedia.nl/index ... tem_id=485
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten